SHAPERS’ CLUB VILLKOR
ALLMÄNNA UPPLYSNIGNAR
Shapers’ Club är ett lojalitetsprogram (hädanefter kallat "lojalitetsprogrammet" eller "Programmet") tillhandahållet av SNT ApS med följande registrerade adress:
SNT ApS
CVR-nr: 36732261
Østre Havnegade 12, 1. th
9000 Aalborg
Danmark
info@shapingnewtomorrow.se
+46 8 446 880 23
I denna text kan vi hänvisa till oss själva som "Shaping New Tomorrow", "vi", "oss" eller "vår" medan "du", "din" eller "kunden" avser dig som besökare eller medlem i lojalitetsprogrammet.
Följande villkor gäller för ditt medlemskap i lojalitetsprogrammet och genom att registrera dig samtycker du till dem.
1. MEDLEMSKAP
För att bli medlem i Shapers’ Club krävs det att du:
- Accepterar villkoren
- Är minst 18 år gammal
- Är bosatt i Sverige
- Har en e-postadress för att skapa ett konto och anger ett lösenord.
Det är gratis att vara medlem i Shapers’ Club och som medlem får du olika förmåner.
Om du har några frågor angående våra allmänna villkor, vänligen kontakta vårt kundtjänst på telefon 08 446 880 23 eller via e-post på info@shapingnewtomorrow.se.
2. NIVÅER
Som medlem i vårt loyalitetsprogram blir du klassificerad som en Brons-, Silver- eller Guldmedlem – och varje nivå har olika förmåner. Nedan kan du se en lista över alla förmåner du kan få på varje nivå.*Förtur till produktlanseringar och kampanjer: Detaljerna varierar mellan varje lansering och kampanj. Vissa kampanjer och lanseringar kan uteslutas från denna förmån.
Din nivå bestäms endast av dina utgiftsnivåer under de senaste 24 månaderna räknat från den dag du registrerar dig för att bli medlem i Shapers’ Club. Ju mer du spenderar hos Shaping New Tomorrow, desto högre medlemsnivå får du – och därmed fler förmåner.
Det finns ingen minimumgräns för utgiftsnivåerna för att vara en del av Shapers’ Club – alla kan gå med och det är gratis att vara medlem. När du spenderar dina poäng kommer din medlemsnivå inte att ändras. Om du inte behåller din utgiftsnivå under de senaste 24 månaderna kommer du att förlora din nivå.
Minimigräns för varje nivå
Brons: Ingen minimigräns
Silver: Handla för minimum 2700 kr
Guld: Handla för minimum 8200 kr
3. POÄNG OCH FÖRMÅNER
Shapers' Club gör det möjligt för dig att samla poäng baserat på det monetära värdet av de varor du har köpt efter att eventuella rabatter har använts. Presentkort är exkluderade och genererar inga poäng. Poäng kan inte bytas mot sitt monetära värde eller överföras till en annan medlem eller annan e-postadress.
Om du inte använder dina poäng inom 24 månader från den dag du har samlat dem kommer poängen att förfalla. Vi kommer att meddela dig via e-post innan dina poäng går ut. När du är inloggad på din profil kan du även se hur många poäng du har och när dina poäng går ut.
Hur man samlar poäng
När du är medlem i Shapers’ Club samlar du poäng när du identifierar dig när du handlar online eller i någon av våra butiker.
När du handlar online måste du identifiera dig genom att antingen vara inloggad på ditt konto eller använda den e-postadress som är kopplad till ditt konto vid kassan. När du handlar i butikerna måste du identifiera dig vid betalningen genom att ge din mailadress till butiksassistenten eller låta butiksassistenten skanna din QR-kod.
Under returperioden (45 dagar) kommer dina poäng att vara vilande. Om du returnerar en vara kommer vi att dra tillbaka poängen som motsvarar beloppet för den/de returnerade varan/varorna. När returperioden är över kommer dina vilande poäng att bli aktiva och du kan nu använda dessa poäng. När du är inloggad på din profil kan du se både dina vilande och dina aktiva poäng. I avsnittet 'Points Shop' nedan får du lära dig vad du kan använda dina aktiva poäng till.
Belöningar
Du kan även tjäna poäng genom att få belöningar för att ha fullbordat de olika uppgifterna. Ett exempel på en uppgift kan vara "Fyll i dina preferenser i din profil för att få en belöning”. När din preferens-undersida är 100% utfylld får du en belöning, som kan vara poäng.
Dessa uppgifter kan ändras löpande eller vara tidsbegränsade. Du kan se alla uppgifter när du är inloggad på din profil.
4. POINTS SHOP
Alla medlemmar på Silver- och Guld-nivåerna har tillgång till vår Points Shop via sitt konto när de är inloggade. I vår Points Shop kan du använda dina aktiva poäng.
Varorna i Points Shop kan endast köpas av medlemmar i lojalitetsprogrammet och kan endast betalas med poäng. Medlemmar kan inte köpa varorna i Points Shop genom att betala delvis med pengar och poäng. Produkter köpta i vår Points Shop kan inte bytas eller returneras.
Produkterna i vår Points Shop kan ändras löpande eller vara tidsbegränsade.
5. AVSLUTA KLUBBKONTO
Om du inte vill vara en del av Shapers’ Club längre kan du när som helst ta bort ditt konto. När du tar bort ditt konto förlorar du alla dina poäng. Det är inte möjligt att återfå sina poäng. Klicka här för att lära dig hur.
6. UTESLUTNING FRÅN KLUBBEN
Vår Shapers' Club har en one-strike-policy. Om det finns några tecken på bedrägeri eller om några regler eller föreskrifter bryts, förbehåller vi oss rätten att utesluta en medlem från lojalitetsprogrammet. Detta beslut fattas enbart av Shaping New Tomorrow och är inte förhandlingsbart.
Anställda på Shaping New Tomorrow är exkluderade och kan därför inte vara medlemmar i lojalitetsprogrammet.
7. RABATTKODER OCH PRESENTKORT
Om inget annat anges kan rabattkoder tillgängliga för användning på vår webbplats inte slås samman eller kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden. Observera dessutom att användningen av rabattkoder inte är tillgänglig när du köper presentkort från oss via vår webbplats. Rabattkoder kan dock användas i samband med presentkort vid beställning av varor på vår webbplats.
Medlemmar kan inte tjäna poäng vid köp av presentkort.
8. FORCE MAJEURE OCH FÖRÄNDRADE FÖRHÅLLANDEN
Shaping New Tomorrow ska inte hållas ansvarigt för förändrade förhållanden eller förseningar i att fullgöra sina skyldigheter när de förändrade förhållandena eller förseningar beror på någon orsak som ligger utanför Shaping New Tomorrows rimliga kontroll.
Vi förbehåller oss rätten att ändra hela eller delar av programmet, ta bort programmet helt eller ändra våra villkor för lojalitetsprogrammet. I något av dessa fall kommer vi att meddela dig inom en period av 14 arbetsdagar.
Du kan läsa vår personuppgiftspolicy här.